srijeda, 21. listopada 2009.

Prvi pregled (kraj 8. mjeseca)

Kako sam saznala da sam trudna krajem ljeta, uspjeli smo se najaviti za pregled u jednu privatnu polikliniku vrlo brzo. Kako je vrijeme još bilo lijepo, a vikendica na moru je oko 3h vožnje od Zagreba, uhvatili smo vikend za još malo uživancije daleko od Zagreba. Jednostavno kada odeš u to malo mjesto, isključiš se iz ove ludosti koja hara ovim gradom. Ljudi su tmurni, loše raspolože, hodaju pognutih glava i vrte filmove. Čim vidim tako nekog čovjeka, sjetim se one kineske izreke (valjda je izreka) da čovjek koji gleda u tlo polako umire. Brrr!! U čemu je problem, bojimo se pogledati naprijed u strahu da ćemo vidjeti što dolazi prema nama? Lakše je ovako, ne diraj, ne talasaj pa što bude bit će. :) Tko voli, neka izvoli. Ja radije gledam ispred sebe i promatram svaki detalj kao da ga prvi puta vidim. Na sve oko sebe treba gledati s onim djetinjim veseljem. Kao kada prvi puta se igraš s nekom novom igračkom, nakon nekog vremena ti dosadi i ispustiš ju. Ali opet, kada joj se vratiš veseli te jednako kao i kada si ju prvi put uzeo u ruke. Tako je sa svime u životu, jedina je razlika što s godinama igračke postaju sve skuplje. :)
Zagreb me deprimira, previše nas je u zgradama, trgovima, parkovima… odrasla sam u ovom gradu, ali za svoje dijete želim nešto sasvim drugačije. Želim ga pustiti da se nesputano igra u nekom polju ili šumi koja je blizu naše kuće, gdje se neću brinuti da li ga je auto lupio, da li mu neki nepoznati čovjek nudi bombone ili da li je blizu ceste. Želim da moje dijete trči i skače dok se ne umori ili ne ogladni, da kada dođe doma moram ga dobro oprati kako bi skinula blato i travu s njega i da tako zdravo umoran ode u krevet. Želim na njemu osjetiti miris prirode i što je najvažnije želim da uči od svega što ga okružuje. Od drveta, travke, konja, krave, kokoši… želim da promatra prirodu njenoj najvećoj slavi. Da samo iskustveno koristeći sva osjetila vidi kako se priroda mijenja, kako se mijenjaju godišnja doba i po kojim zakonima se ona upravlja. Nisam od onih roditelja koji će svoje dijete staviti pred televizor ili Playstation i biti sretni što je zaokupljeno tim "igračkama". Jer, moje je mišljenje, da nas te "igračke" zatupljuju. Uvuku vas u mrežu ovisnosti i prije nego što ste svjesni, čim se probudite ujutro palite TV, kada dođete s posla opet ga palite i ubrzo cijeli vikend prosjedite pred njime. Netko to može nazvati životom, ja to zovem životarenje. Ali kao što sam rekla, tko voli neka izvoli.
Ponekada se pitam, kada vidim i slušam ljude oko sebe, zašto neki uopće žele dijete. Tek tada vidim koliko smo se zatvorili u kutije… život nam je postao kao scenarij u nekom filmu. Rodiš se, ideš u škole, zaposliš se, upoznaš nekog, udaš se (oženiš se), napraviš dijete, radiš, radiš, radiš, radiš…. I onda tvoja djeca kreću u taj začarani krug nakon tebe. I sve je opet po starom. E pa, treba razbiti tu monotoniju, ja svom djetetu NE želim takav život. Želim da se veseli, da mu svaki posao bude igra, a to sada nije moguće. Moja generacija sve više radi, ok više i zarađujemo, ali kada se sjetim kako su moji roditelji radili i koliko su imali vremena za mene, vidim koliko su oni bili sretniji. Sada više nije pitanje da li sebi ili djetetu možemo nešto priuštiti, pitanje je samo da li za to imamo vremena. Danas se unutar mojeg društva više toliko ne cijene materijalne stvari već slobodno vrijeme koje je na raspolaganju pojedincu. I onda se ja pitam, koliko jedan roditelj može kvalitetno vremena provesti sa svojim djetetom, ako radi od 8 do 17 h ili čak do 18 h? E upravo takav život ne želim svojoj obitelji.
Upravo zbog svega toga želim svoju obitelj skloniti iz ovog ludog grada negdje u neku manju sredinu, živjeti na zemlji i od zemlje i uživati u svakom danu, sretna i vesela.
No da se vratimo na temu današnjeg teksta, a to je naš prvi pregled. Dakle, kod poziva u polikliniku za ugovaranje prvog pregleda, obično vas pitaju prvi dan zadnje menstruacije. Na osnovu podatka kojega im date, sestra izračuna u kojem ste tjednu trudnoće, jer nema smisla da dolazite na pregled ako niste došle do 6, 5 ili 7 tjedna jer tek tada djetetu srce počinje kucati. Prema njihovom izračunu, ja sam već bila ušla u 8. tjedan. Kod pregleda ultrazvukom doktorica je uspjela vidjeti plod koji je bio veličine 2,3 mm i tek se počelo nadzirati formiranje posteljice. Prema njihovom izračunu, ja sam bila trudna 5 tjedana i 5 dana, dakle prerano da se vidi i čuje srčeko. Ali dobro, tijekom tog prvog pregleda čuli smo dosta korisnih informacija i dobili smo upute za daljnje pretrage. S obzirom na tegobe koje sam počela osjećati do tada i s obzirom na prirodu posla kojega sam obavljala, propisano mi je mirovanje ODMAH. Također sam dobila kapsule Prenatala i Mg koje pijem jednu dnevno. Prenatal je smjesa vitamina i minerala koji se preporučuju tijekom trudnoće i često u ranim tjednima zna izazvati mučnine. Ja iskreno nisam povezivala to sa Prenatalom jer sam osjećala mučnine i nisam se s time pretjerano poistovjećivala. Magnezij je tu da ojača posteljicu. To je postala moja rutina, nakon ručka dvije kapsule. Naravno da kod prvog posjeta dobijete i upute što smijete jesti, a što se preporuča da izbjegavate. Neću o tome previše jer se to može pročitati na svim stranicama o trudnoći. Htjela bih samo još jednu sitnicu podijeliti sa svima vama. Naime kod prvog pregleda našli su mi bakterije koje ne bi trebale biti prisutne. Umjesto hrpe kemije (vaginalete, razne druge kapsule ili tablete) dobila sam Kantarionovo ulje i upute za korištenje. Naime, svaku večer bi mi muž uštrcao oko 2 mL ulja u rodnicu sve dok nismo potrošili cijelu bočicu. Istovremeno sam promijenila prehranu. Umjesto hrpe gluposti koje inače trpamo u sebe (naročito kada dobivamo neke želje tijekom trudnoće) moja prehrana se sastojala od slijedećeg:
  • doručak: voće (ananas, mandarine, kivi, banane ili bilo koje voće koje trenutno imate)
  • ručak: riba ili bijelo meso uz puno salate (često uz bilo koju salatu uvijek naribam svježe cikle i obavezno mrkvice)
  • večera: voće ili povrće
Često bi znala provjeravati i pH urina (imam doma pH papiriće) jer iz iskustva i teoretski znam da kiseli pH pogoduje u organizmu razvoju bakterija i virusa, a time i oboljenja. pH neutralan i još bolje lužnat važan je za zdravlje organizma. A lužnati pH postiže se unošenjem namirnica koje su lužnate, a to su: svo sirovo voće i povrće, sok limuna, klice, quinoa, grožđice, juhe od povrća, češnjak, itd. Uglavnom, trebalo bi izbjegavati ono što najviše i jedemo: kruh, meso, mliječne proizvode, čokoladu, kofein, kokice, bijeli šećer, gazirana pića, žitarice, itd.
Naravno da neke stvari baš i nisam poštovala, ali sam jela namirnice za koje sam znala da su dobre ili za mene ili za dijete (npr. jogurte i kefire). Meso koje jedem je uvijek bijelo pileće ili pureće meso i naravno minimalno dva puta tjedno riba koja je dobra zbog omega-3 masnih kiselina.
Od pretraga koje mi je doktorica napisala obavila sam samo GUK (glukoza u krvi), tipiziranje krvne grupe i test za hepatitis B. Što manje bodu u mene igle i što me manje pregledavaju tim bolje. Jer doktori da mogu stavili bi vas pod povećalo i secirali do kud mogu. Hvala, ali ne hvala. :)
Nakon što sam sve obavila trebalo je samo pričekati još 7 tjedana do idućeg pregleda… a što je bilo na idućem pregledu, to ću vam ispričati drugom prilikom.

0 komentar(a):

Objavi komentar