ponedjeljak, 2. kolovoza 2010.

Grčevi, kakanje i ostale radnje

Uf, nastojim često nešto napisati, ali vidim da mi je između tekstova skoro mjesec dana. Imam dobro opravdanje koje je teško 7kg i dugo skoro 70 cm. :) Od trenutka njegovog rođenja pa do današnjeg dana vrijeme mi je jednostavno proletilo. Dan je u potpunosti ispunjen, što igrom s njim, hranjenjem, ili objavljenjem uobičajenih kućanskih poslova. Na svu sreći muž radi od doma, pa on uskoči i time mi je velika pomoć. Da nema njega, ne bih stizala pola toga napraviti.
Naš sin je predivno dijete koje napreduje neočekivano. Ničim potaknut već se (sa nepunih 3 mjeseca) krenuo podizati u sjedeći položaj. Ako mu uskratite da se sam podiže (hvatanjem za naše prste) pokazuje svoje negodovanje tužnim uzdisajima. Kako mu odbiti nešto što ga čini toliko sretnim? Vječna dilema, svakog roditelja. :)
Ali ono o čemu sam htjela pisati u ovom tekstu je pojava grčeva. Već sam ih prije spomenula da smo se susreli s njima. Grčevi nisu ništa drugo do prilagodba ovog malog probavnog ustava na nešto novo, a to je majčino mlijeko (ili kod nekih to je adaptirano – Bebimil, Humana i ostale varijante). Cijeli proces traje oko 3 – 4 mjeseca, ovisno o djetetu. Uglavnom sva djeca prođu kroz ovaj proces, ali neka ga podnesu bolje, a neka slabije. To uglavnom ne možete ne primijetiti, dijete postane prvo vrlo mirno, pogled mu je negdje u daljinu, ruke su stisnute u šaku, nogice na trbuhu, a ako pričekate još malo pocrvenit će i početi plakati. To nije plač kao onaj kada je gladan ili mokar, to je jedan neutješan plač kojega svaka majka lako raspoznaje. A čula sam svakojake teorije, načitala se svega po forumima i svi spominju neke statističke podatke da se grčevi javljaju kod djece prvorotki… vjerujte mi, poželite sve te statistike baciti u koš jer ti brojevi apsolutno ništa ne znače kada čujete kako neutješno plače. Ne postoji univerzalan lijek u obliku bilo kakve tablete ili kapi, mi smo probali homeopatiju i ne mogu tvrditi sa sigurnošću da je to pomoglo. Ono što mogu tvrditi i što je sigurno pomoglo je puno maženja, paženja, ljubljenja i nosanja u trenutku kada grčevi krenu. Ali ne samo tada, ovaj lijek treba primjenjivati od prvog dana pa sve dok vam daju da ih toliko mazite. Jer, kako mi iskusne mame kažu, doći će vrijeme kada se neće htjeti toliko nositi i ljubiti. Ja još uglavnom nisam doživjela tu situacija, mi još uživamo koliko se on voli maziti i ljubiti.
Ono što je preporučljivo, a što smo mi otkrili da pomaže, je da svom djetetu pomognete kada ima vjetrove, a ima ih svako malo. Oni nastanu tijekom probave ili kod cikanja kada se naguta previše zraka. Mi bi mu malo podigli noge tj. koljena na trbuh na što bi on počeo tiskati i uskoro bi istisnuo veću količinu zraka. I tako nekoliko puta dnevno. Osim toga počeli smo primjenjivati i masažu za djecu. Ljubav prema djetetu moguće je iskazati na bezbroj načina, a masaža je samo jedan od njih. Ukoliko se u njoj ne pronađete ili imate dojam da djetetu ne odgovara, prestanite s njome. Određivanje vremenskog 'termina' za masažu dobra je isprika za kvalitetno zajedničko provođenje vremena. Postoje brojne studije koje pokazuju da je fizički kontakt dobar za bebe jer poboljšava disanje, cirkulaciju, probavu i rast. Čak je pronađena veza između masaže beba i uspješne borbe protiv postnatalne depresije kod majki. No, ono za čije dokazivanje nisu potrebne studije jest činjenica da masaža opušta i zabavlja roditelja i dijete. Neki stručnjaci smatraju da se masaža ne bi trebala vršiti od samog rođenja, već da je bolje pričekati nekoliko mjeseci. Suprotno tome, drugi tvrde da je najbolje početi što je prije moguće jer masaža pruža lagan prijelaz iz maternice u vanjski svijet. Po mišljenju potonje skupine, masaža je osobito blagotvorna za prerano rođenu djecu.
Popularno je i mišljenje da masaža pomaže pri dojenačkim grčevima, problemu koji se javlja kod djece mlađe od tri do četiri mjeseca. Mi smo imali vrlo dobrih iskustava s njom i preporučila bih ju svakome. Grčići ili bar ono što se tako može definirati, jer ko njega nisu trajali dugo i učestalo kako sam čula priče kod nekih drugih beba, završili su oko 2 – 2,5 mjeseca života. Moje je uvjerenja da je svemu tome doprinijelo cjelokupno stanje i stavovi koje smo mi zauzeli, a to su: puno ljubavi, fizičkog kontakta čak skin to skin, masiranje (sa ili bez ulja za masažu), maženje, maženje i puno maženja.

0 komentar(a):

Objavi komentar